Dieta śródziemnomorska

łatwa dieta

 

Wiele diet cieszyło się powodzeniem w konkretnym czasie. Była moda na dietę warzywną, kapuścianą, białkową, cukrową, „optymalną”. Wszystkie jednak zakładały wykluczenie pewnych ważnych dla funkcjonowania organizmu elementów. Zastępowano je innymi, ale zawsze były one niepełne. Często kończyło się to chorobami lub osłabieniem. Obecnie ministerstwo zdrowia zaleca dietę śródziemnomorską. Ten racjonalny sposób żywienia zakłada stworzenie sobie piramidy żywnościowej.

dieta śródziemnomorska

Składa się ona ze zbóż, warzyw i owoców oraz ograniczonej ilości produktów zwierzęcych (mleko, jajka) oraz tłuszczów i słodyczy serwowanych w jak najmniejszych ilościach. Dieta ta ma na celu rozpropagowanie zdrowych nawyków żywieniowych, które będą odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Uważana jest ona za wysokowęglanową. Jej idea narodziła się w Stanach Zjednoczonych. Jest obecnie najpopularniejszą dietą stosowaną przez świadomych konsumentów także jako dieta odchudzająca. Mimo jej wysokich walorów zdrowotnych coraz więcej słyszy się o krytykowaniu tego sposobu żywienia, choć większość instytutów zdrowotnych popiera tezę o jego pozytywnym wpływie na człowieka. Jego głównymi składnikami spożywczymi są makarony, kasze, warzywa, owoce, ryby i pieczywo pełnoziarniste. Osoby stosujące dietę śródziemnomorską zazwyczaj pozostają z nią na całe życie. Zdrowe odżywianie się dodatnio wpływa na ich zdrowie, samopoczucie i wygląd. Przyzwyczajenie sprawia, że wyrobione nawyki towarzyszą w życiu codziennym i często zarażają się nim inni.